BIULETYN LIVIO
Bieżące informacje w sieci Livio.
wydanie 03/2017
|
|
Dział Marketingu
1. Akcje promocyjne 2017
Harmonogram akcji promocyjnych na rok 2017. Na nowy rok został opracowany plan akcji promocyjnych dotyczący akcji centralnych i lokalnych. Prosimy o zapoznanie się
z harmonogramem.
Szczegółowy harmonogram promocji na najbliższe miesiące poniżej.
TEMAT PROMOCJI |
ZATOWAROWANIE |
DATA PROMOCJI |
|
|
GAZETKA |
01.03 |
8.03-19.03 |
|
PLAKAT OGÓLNOPOLSKI |
16.03 |
23.03-2.04 |
|
GAZETKA |
30.03 |
6.04-16.04 |
|
PLAKAT OGÓLNOPOLSKI |
13.04 |
20.04-30.04 |
|
Aktualnie trwająca promocja ogólnopolska
w sklepach Livio:
2. Program lojalnościowy SuperProfit edycja 2016/2017
Informujemy, że dobiega końca III edycja programu Super Profit. Od 1 maja 2017 będzie nowy katalog z nagrodami, które mogą się różnić od nagród z bieżącego katalogu. Przez miesiąc po zakończeniu III edycji można jeszcze zamawiać nagrody ze starego katalogu. Pragniemy zaznaczyć, że punkty zebrane w III edycji przechodzą na nową, więc będzie można je wykorzystać do zbierania na nagrody już z nowego katalogu.
Katalog dostępny na stronie internetowej www.liviosklepy.pl
w zakładce program lojalnościowy.
3. LOTERIA PLUS – NOWA AKCJA PROMOCYJNA.
Przypominamy, że 1.03.2017 rozpoczęła się Loteria Plus, w której do wygrania są wyciskarki i inne akcesoria kuchenne. Loteria przeprowadzana jest na bazie zdrapek. Klient robi zakupy za min. 10 zł w tym kupuje 2 produkty promocyjne i odbiera zdrapkę !
Wszystkie sklepy, które jeszcze nie przystąpiły do Loterii serdecznie zapraszamy do zgłaszania się. Cały czas można jeszcze przystąpić do akcji.
Serdecznie zapraszamy do zabawy.
|
|
Uniwersytet Przedsiębiorczości
Stoisko mięsno-wędliniarskie na platformie Uniwersytetu Przedsiębiorczości
Stoisko mięsno-wędliniarskie to jeden z najważniejszych działów sklepowych, a dobrze zorganizowane może przynieść wzrost obrotów na tej kategorii nawet o 30%. W lutym na platformie Uniwersytetu umieszczone zostało kolejne, po filmie instruktarzowym, szkolenie dotyczące zagadnień prowadzenia profesjonalnego stoiska mięsno-wędliniarskiego.
Jest to pierwsze z zaplanowanego cyklu szkoleń poradnikowych, w którym dzielimy się z Państwem naszym wieloletnim doświadczeniem.
Publikacja kolejnej części poradnika zaplanowana została na koniec marca. Przedstawimy w niej najistotniejsze i najbardziej przydatne informacje dot. wędlin na stoisku mięsno-wędliniarskim.
Kolejne poradniki jakie zamierzamy opracować w tym roku będą dotyczyły stoisk: owocowo-warzywnego i alkoholowego. To jednak dopiero początek tego co zaplanowaliśmy dla Państwa na ten rok. W drugiej połowie roku planujemy wprowadzenie nowej formuły szkoleń. Pojawi się także system lojalnościowy dla uczestników Uniwersytetu, w którym zrealizowane szkolenia zamieniane będą na punkty a te na atrakcyjne nagrody. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów postanowiliśmy ułatwić dostęp do naszego projektu także tym z nich, którzy nie posiadają w swoich sklepach komputerów. W tym celu udostępniamy sprzęt wraz z internetem.
Zachęcamy do udziału w naszym projekcie. Wszelkie informacje znajdą Państwo na stronie internetowej http://www.upspecjal.pl, pod adresem mailowym kontakt@upspecjal.pl oraz u swojego koordynatora.
|
|
Dział Szkoleń
PRZYPOMINAMY ŻE:
-
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12.12.2014r i późniejszymi zmianami przepisy nakładają na wszystkie podmioty gospodarcze „..obowiązek zgłoszenia wszelkich źródeł emisji zanieczyszczeń oraz odprowadzania odpowiednich opłat za korzystanie ze środowiska naturalnego. Obowiązek ten spoczywa nawet na przedsiębiorcy, który dla swojej działalności posługuje się np. samochodem.”
Ogólne zasady uiszczania opłat
-
Jednostka gospodarcza (przedsiębiorstwo) korzystająca ze środowiska sama wylicza sobie wysokość należnej opłaty albo też czyni to dla niej wyspecjalizowana jednostka lub np. biuro rachunkowe.
-
Określoną – wyliczoną opłatę – podmiot przekazuje na rachunek właściwego ze względu na miejsce korzystania ze środowiska Urzędu Marszałkowskiego. W przypadku opłat za wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, wynikających z eksploatacji urządzeń (przez które rozumie się niestacjonarne urządzenia techniczne, w tym także środki transportu), opłaty te wnosi się na rachunek Urzędu Marszałkowskiego właściwego ze względu na miejsce rejestracji podmiotu korzystającego ze środowiska.
-
Opłatę ustala się według stawek obowiązujących w danym okresie, w którym korzystanie ze środowiska miało miejsce. Więcej informacji w w/w Rozporządzeniu.
-
Nadal w wielu PUP można składać wnioski o dotacje na tzw. Kształcenie ustawiczne pracodawców i pracowników - szkolenia, studia podyplomowe, kursy, egzaminy itp. z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Przedsiębiorstwa mikro( zatrudniające do 9 osób) mogą otrzymać dotacje w wysokości 100% kosztów kształcenia. Przedsiębiorstwa małe( do 49 osób ) i średnie (do 249osób) mogą otrzymać dotacje w wysokości do 80% kosztów kształcenia.
Pracownicy CSK LDHolding S.A. deklarują pomoc przy napisaniu odpowiedniego wniosku.
Zainteresowanych prosimy o szybki kontakt- pieniądze uciekają!
|
|
Dział Kadr i Płac
Istotne zmiany w kodeksie pracy od 01 Stycznia 2017 roku
-
Weszło rozporządzenie w sprawie nowego wzoru świadectwa pracy. Rozszerzono katalog dodatkowych informacji (szczególnie tych z zakresu uprawnień rodzicielskich), a także termin wydania świadectwa pracy. Uregulowana również została kwestia wydawania świadectwa pracy innej osobie upoważnionej przez pracownika. Rozwiano wątpliwości dotyczące korzystania z usług jedynie Poczty Polskiej w zakresie dostarczenia świadectwa pracy oraz formy jego wydawania.
-
Art. 264 § 1 KP. Odwołanie od wypowiedzenia umowy o pracę wnosi się do Sądu pracy w ciągu 21 dni od dnia doręczenia pisma wypowiadającego umowę o pracę. Poprzedni przepis mówił o 7 dniach.
-
Od 1 stycznia 2017 r. obowiązek tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) mają firmy zatrudniające co najmniej 50 osób. Dotychczas taki wymóg dotyczył firm, których załoga liczyła 20 osób i więcej.
-
Art. 104 § 1[1] KP. Pracodawca zatrudniający co najmniej 50 pracowników wprowadza regulamin pracy, chyba że w zakresie przewidzianym w § 1 obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy. Do tej pory przepis ten obowiązywał zatrudniających co najmniej 20 pracowników.
|
|
Dział Prawny
PORADNIK DLA FRANCZYZOBIORCY – JAK MIERZYĆ ODLEGŁOŚĆ SKLEPU Z ALKOHOLEM OD POBLISKIEJ SZKOŁY?
Uchwałę Rady Miejskiej w Łodzi z 2013 roku w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych zaskarżył do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi jeden z miejscowych właścicieli sklepów. W roku poprzednim na jej podstawie odmówiono mu pozwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5% zawartości alkoholu i piwa w sklepie na parterze pawilonu handlowo-usługowego.
Uchwała nie określała , ile metrów powinno oddzielać punkt sprzedaży alkoholu od obiektu chronionego. Ograniczała się ona jedynie do wskazania, że miejsca sprzedaży napojów alkoholowych nie mogą być usytuowane ,,w najbliższej okolicy” obiektów chronionych. I odsyłała do definicji ,,najbliższej okolicy punktów sprzedaży napojów alkoholowych” zawartej w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Zapisy uchwały były niejasne. Prawidłowo sformułowane przepisy miejscowe powinny określać konkretną odległość punktu sprzedaży alkoholu od chronionych obiektów oraz sposób jej mierzenia.
Wojewódzki Sąd Administracyjny orzekł, że uchwała została podjęta z istotnym naruszeniem prawa i stwierdził jej nieważność. Sąd zwrócił uwagę, że:
- uchwała rady gminy nie może powtarzać treści normatywnej zawartej w ustawie,
- uchwała powinna być kompletna treściowo, czytelna i zrozumiała,
- przy stosowaniu ustawy nie mogą się pojawiać wątpliwości interpretacyjne,
Brak określenia w uchwale odległości miejsc sprzedaży napojów alkoholowych od miejsc chronionych może prowadzić do dowolnych decyzji i sprzyjać nadużyciom.
Trzeba więc czytelnie i jednoznacznie określać nie tylko odległości między punktami sprzedaży napojów alkoholowych a obiektami chronionymi, ale także sposoby ich mierzenia., od jakiego do jakiego punktu i po jakiej linii. Ma to istotne znaczenie przy wydawaniu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. |
|
Dział Zakupów
Pragnę poinformować o podpisaniu porozumienia handlowego z firmą OSM Piątnica.
Pozycja rynkowa OSM Piątnica, wyraża się najwyższymi udziałami wyrobów pod marką Piątnica w podstawowych kategoriach mleczarskich, takich jak: serki wiejskie, śmietany, serki śmietankowe oraz twarogi. Spółdzielnia wprowadza nowe, nieznane w Polsce rozwiązania zarówno w obszarze technologii produkcji jak i w kwestiach opakowaniowych, kierując się przede wszystkim bezpieczeństwem i wygodą konsumentów.
Produkty OSM Piątnica oprócz estetycznych opakowań i innowacyjnych rozwiązań technologicznych wyróżniają się przede wszystkim naturalnym składem. To dzięki temu Piątnica cieszy się uznaniem konsumentów, wytycza nowe standardy i kierunki rozwoju branży mleczarskiej.
Jest jedną z najnowocześniejszych i najszybciej rozwijających się firm mleczarskich w Polsce. Rocznie skupuje 333 mln litrów mleka od 2196 dostawców, których gospodarstwa położone są na Podlasiu w rejonie tzw. "Zielonych Płuc Polski". Daje to gwarancję uzyskania surowca o bardzo wysokiej jakości i czystości.
Warunki współpracy wraz z wynagrodzeniem zostaną przedstawione przez naszych koordynatorów w osobnym piśmie skierowanym bezpośrednio do Państwa.
|
|
Oddział Łódź
1.Sklepy w oddziale łódzkim
W miesiącu lutym 2017 przyjęliśmy sklep w formacie Livio Ekspress.
Nowa placówka znajduje się:
Dziękujemy za zaufanie i życzymy owocnej współpracy
2. Podpisaliśmy Umowę Handlową z firmą Refo producentem wód smakowych Avko
AKVO to orzeźwiająca, lekko gazowana woda smakowa z naturalnymi aromatami i ekstraktami owocowymi oraz bogactwem cennych witamin. Niskokaloryczna i bez substancji konserwujących stanowi idealny produkt dla wszystkich, którzy chcą żyć zdrowo i cieszyć się smakiem bez wyrzutów sumienia.
Estetyczne i wyróżniające się opakowanie AKVO stanowi dodatkową zachętę do zakupu.
Zapraszamy do odwiedzenia strony http://www.akvo.com.pl/ i skorzystania z oferty firmy.
3. Promocja gazetkowa
W terminie 02-19.03.2017 organizujemy gazetkę oraz plakat dodatkowy Hoop.
Nasi koordynatorzy dostarczą Państwu materiały reklamowe przy najbliższej wizycie.
Zapraszamy do skorzystania z oferty zakupowej
4. Oferta promocyjna Firmy Kargo
W aktualnej gazetce sieci Livio 2.03-19.03 reprezentujemy ofertę stojaków z nasionami warzyw i kwiatów jednorocznych oraz dwuletnich firmy
L.W Legutko dystrybutor firma Kargo. Stojaki mogą być zakupione przez Państwa w komis.
Kontakt dystrybutor Kargo:
PH Paulina Matysiak 798-105-024;
Kierownik Beata Jaworska 509-240-363;
Dyrektor Ireneusz Kozik 509-240-528
|
|
Oddział Poznań
1.Umowy lokalne
Podpisaliśmy nową umowę lokalną o współpracy handlowej z firmą:
-
„LECHTOM” Tomasz Sikociński
Ul. St. Wokulskiego 858-100 Świdnica
Firma posiada w swojej ofercie lody i mrożonki.
Zapraszamy sklepy do współpracy z nową firmą.
2. Nowe sklepy w Oddziale Poznań .
Luty okazał się bardzo owocny we współpracy franczyzowej na terenie działania naszego oddziału. W miesiącu lutym na współpracę z siecią Livio zdecydowało się 16 sklepów.
Na chwilę obecną oddział liczy 454 placówki , które są obsługiwane przez 7 koordynatorów
3. Promocje w oddziale Poznań:
-
Akcja zakupowa Stock Polska 06.03-26.03.2017
-
Billboard w terminie 13-26.03.2017
-
Billboard w terminie 27.03-09.04.2017
-
Gazetka w terminie 08.03-19.03.2017
-
Gazetka w terminie 23.03-02.04.2017
O szczegóły proszę pytać koordynatorów.
Serdecznie zapraszam do zakupów.
|
|
Oddział Kielce
Oddział Kielce powiększył się o kolejne 2 sklepy formatu Livio Ekspress w Kurozwękach i w Krajnie woj. świętokrzyskie .Podpisaliśmy umowę z Zakładem Pakowania Jaj Fermy Drobiu Niewczas zapraszamy do współpracy.
|
|
|
|
|
|